Waar zet je snachts de verwarming op?

Waar zet je snachts de verwarming op?

Als u slaapt, hoeft u de verwarming niet zomaar te laten branden. Zet daarom de thermostaat ’s avonds terug naar 15 graden Celsius. Dat is de perfecte temperatuur voor een huis in rust. Dat scheelt u tot wel 80 euro per jaar op de stookkosten!

Hoe hoog s nachts verwarming zetten?

Zet de verwarming ’s nachts dus op 15 graden, en doe dat al een uur voor je naar bed gaat (het blijft nog wel een tijdje warm in huis). Dat scheelt gemiddeld 6,5 procent op je gasverbruik (als je eerder de verwarming ’s nachts niet laag zette). Het scheelt gemiddeld € 150 per jaar (150 m3 gas).

Welke maand zet je de verwarming aan?

Het officiële stookseizoen! Dat loopt van 1 oktober tot 1 mei. Wikipedia omschrijft het stookseizoen als ‘de periode waarin de buitentemperaturen onder een bepaalde waarde (bijvoorbeeld 18,5 °C) komen. ‘ Aangezien het nu buiten 16 graden is, blijkt wel dat het stookseizoen variabel is.

Hoe laag kachel snachts?

Twee graden lager als je Lage Temperatuur Verwarming of vloerverwarming hebt. Als je Lage Temperatuur Verwarming (LTV) of vloerverwarming hebt, duurt het langer om je huis ’s morgens weer op te warmen. Daarom kun je de verwarming ’s nachts beter maar twee graden lager zetten en zeker geen vijf graden.

Hoe hoog moet je de thermostaat zetten?

In veel huizen staat de thermostaat standaard boven de 20 graden. Bent u niet ziek of hoogbejaard? Zet hem dan gerust een graadje lager en trek een lekker warme trui aan. Als u op 19 in plaats van 20 graden stookt, bespaart u jaarlijks al zo’n € 80,-.

Hoe verwarm ik mijn huis het voordeligst?

Tip 4: isolatie. Een goede isolatie is heel belangrijk om op warmte te besparen. Wanneer warmte namelijk weglekt via ramen en deuren, dan wordt het er binnen niet warmer van. Zorg voor goede tochtstrips en gebruik radiatorfolie achter de verwarming, zodat de warmte het huis in gaat.

Welke maanden stoken?