Wat is een energiebeheersysteem?

Wat is een energiebeheersysteem?

Energiebeheersystemen laten uw energiegebruik overzichtelijk zien en kunnen helpen doelen te stellen en te bereiken. U kan bijvoorbeeld onmiddellijk het effect zien als u de verwarming een graadje lager zet of de verlichting uit doet. Ook sluipverbruik is makkelijker te traceren.

Hoe werkt EBS?

ABS en EBS werken met sensoren en een computer. De computer verwerkt allerlei signalen van het trekkende voertuig en vergelijkt deze met de gegevens die hij vanaf de wielen van de trailer ontvangt. Denk aan stilstand, versnellen, remmen, snelheidsverschillen tussen de wielen, enzovoort.

Wat is een S1 poort?

Via de ‘snelle’ S1-poort worden ruwe data aan een bijzonder hoge frequentie ter beschikking gesteld aan een slimme app of thermostaat. Op die manier kan je gedetailleerde verbruiksfeedback en sturing mogelijk maken.

Wat is het voordeel van EBS?

EBS (elektronisch remsysteem) integreert de basisfuncties rembesturing, ABS en ASR in één elektronisch systeem. De voordelen van een elektronische besturing in vergelijking tot een conventioneel, pneumatisch systeem zijn de kortere reactietijden en remwegen – en daardoor een verhoogde veiligheid op de weg.

Wat is EBS storing?

EBS heeft een pneumatisch back-upsysteem dat bestaat uit twee onafhankelijke remcircuits, net als bij een conventioneel remsysteem. Deze circuits worden geactiveerd om te zorgen voor goede remprestaties, wanneer er om welke reden dan ook een storing optreedt in de werking van het EBS-systeem.

Wat is P1 poort?

De ‘P1-poort’ is een (telefoon)stekkeraansluiting op de slimme meter die je zelf kunt gebruiken. Via die aansluiting kun je een energieverbruiksmanager aansluiten.

Wat is P1 kabel?

De P1 poort is een seriele poort (is optioneel) op je digitale elektra meter waarin je een RJ (Registered Jack) stekkertje kan steken (bekend van de telefoonaansluitingen) om zo de meterstanden en het verbruik uit te lezen.

Wat is een P1 aansluiting?

De ‘P1-poort’ is een (telefoon)stekkeraansluiting op de slimme meter die je zelf kunt gebruiken. Via die aansluiting kun je een energieverbruiksmanager aansluiten. De ‘P2-poort’ tenslotte is de verbinding tussen de gasmeter en de slimme meter.