Inhoudsopgave
Waarom eten mijn vissen de planten op?
Elke vis eet plantjes om groenvoer binnen te krijgen. De blaadjes van waterpest schijnt goed voor hun buik te zijn, tegen verstoppingen. Het is moeilijk te zeggen welke vis het precies kan zijn, hoewel je meteen de grootste zou verdenken, de Ancistrussen.
Waarom mag een vis niet in een ronde kom?
Goudviskommen zijn door de ronde vorm niet geschikt voor goudvissen. Er zijn grotere temperatuursverschillen dan in een gewoon aquarium, de dieren kunnen zich niet oriënteren, er is te weinig zwemruimte, te weinig zuurstof, geen plaats voor plantjes en zand en/of steentjes.
Welke vis eet planten?
Herbivoren, ook wel bekend als planteneters zijn vissen die voor het grootste gedeelte van hun dieet plantaardige materie eten. Het is voor deze vissen moeilijk om andere soorten voer zoals bijvoorbeeld vlees te kunnen verteren. Ze hebben hoge hoeveelheden vezels in hun voer nodig, die moeilijk verteerbaar zijn.
Welke vis eet Cabomba?
Nu is het zo dat de guppen de plant echt slopen, in 3-4 dagen tijd vreten ze een takje cabomba en een takje waterpest helemaal kaal, de waterpest eten ze ook echt op, de cabomba trekken ze er alleen af en de bodem van het aquarium ligt vol met takjes cabomba.
Wat voor vis kan er in een vissenkom?
Welke vissen kunnen in een koud water vissenkom of aquarium?
| Vissen die in koud water kunnen | Temperatuur van het water | Gemiddelde lengte van een volwassen exemplaar |
|---|---|---|
| Guppy | 20 tot 25 graden | 4 tot 6 centimeter |
| Paradijsvis | 18 tot 15 graden | 6 tot 10 centimeter |
| Vetje | 4 tot 30 graden | 6 tot 8 centimeter |
Kunnen vissen leven in een vissenkom?
Toch zijn er nog meer misschien die geschikt zijn om in een vissenkom te houden. Ten eerste is het belangrijk om goed naar het formaat van de vissenkom te kijken. En de eisen van de vis zijn ook van belang. Het is namelijk zo dat niet alle vissen kunnen leven in koud water en ook niet in een kleine kom.
Kan er een algeneter bij guppen?
Well-known member. Bij Eline gaat het toch ook goed… En ik heb ook een tijdje guppy’s bij de algeneters in het aquarium gehad en dat ging ook goed.